Další čínská automobilka je oficiálně v Česku. Chce ovládnout desetinu trhu

před 4 dny 3

Čínská automobilka Xpeng Motors, která se specializuje na vývoj a výrobu elektromobilů, oficiálně vstupuje na český trh. Prvním autorizovaným prodejcem je Mach Motors v Praze 5, ale značka už plánuje další showroomy i servisní místa v krajských městech. Do tří let chce získat desetinu tuzemského trhu elektrických vozů.

​"Naším cílem je rychle vybudovat síť šesti prodejních a servisních center a do konce roku 2026 dodat zákazníkům minimálně 1000 vozů. Věříme, že máme potenciál získat až deset procent českého trhu s elektromobily," shrnuje nejbližší ambice country manager značky pro Českou republiku Petr Lehký.

Xpeng tak pokračuje v rychlé evropské expanzi, která začala úspěšným uvedením vozů v Německu, Švédsku, Nizozemsku a pár dní před Českem i na Slovensku.

Českým zákazníkům aktuálně nabízí trojici čistě elektrických modelů: sportovní sedan P7, SUV kupé G6 a luxusní SUV G9. Xpeng G6 stojí přes 1,1 milionu korun, P7 je o 110 tisíc dražší a G9 startuje na bezmála 1,5 milionu.

U všech značka sází na kombinaci moderního designu, vysokého výkonu, dlouhého dojezdu a pokročilé technologie, včetně vlastního asistenčního systému.

Modely G6 a G9 disponují 800voltovou architekturou, díky které mohou být nabíjeny výkonem až 300 kilowattů, což výrazně zkracuje dobu strávenou u nabíječky.

​Model G6 Long Range disponuje baterií o kapacitě 87,5 kilowatthodiny, která mu umožňuje dojezd až 550 kilometrů.

Největší SUV G9 ve verzi RWD Long Range pak zvládne urazit až 570 kilometrů na jedno nabití a přidává také vzduchové odpružení, prostorný interiér a prémiové materiály.

Výkonná varianta sedanu P7 s označením AWD Performance dokáže zrychlit z nuly na sto kilometrů za hodinu už za 4,1 sekundy a umožní dojezd až 576 kilometrů podle metodiky WLTP.

Všechny vozy podporují jak domácí nabíjení střídavým proudem, tak rychlé stejnosměrné nabíjení a jsou vybaveny evropským standardem CCS2.

"Xpeng není běžná automobilka. Je to technologická značka, která do osobní dopravy přenáší prvky známé spíše z oblasti letectví, a to od pokročilé prostorové orientace přes vyspělé adaptivní systémy až po inteligentní automatizaci. Zároveň však nabízí řešení, která jsou dostupná a praktická pro každodenní použití," říkál Robert Baumgartner ze společnosti Hedin Distribution, která odpovídá za dovoz vozidel značky Xpeng na český trh a a zajišťuje také logistiku náhradních dílů i veškeré náležitosti potřebné pro bezproblémový provoz na českých a evropských silnicích.

​Technologickým jádrem elektromobilů Xpeng je asistenční systém Xpilot, který pomocí kamer, radarů a ultrazvukových senzorů mapuje okolí vozu a umožňuje například navigovanou jízdu po dálnici, automatické předjíždění nebo inteligentní parkování. Díky Memory Parking si vůz pamatuje trasu a zvládne ji příště projet samostatně.

V testech Euro NCAP získaly modely P7, G6 a G9 nejvyšší hodnocení pěti hvězdiček za ochranu posádky i právě za kvalitu asistenčních systémů. Všechny asistenční funkce odpovídají evropským předpisům a jsou pravidelně aktualizovány na dálku.

"Patříme mezi několik málo automobilek, které kompletně vyvíjejí svůj vlastní hardware i software. Díky tomu dokážeme zákazníkům nabídnout pokročilé funkce i pravidelné a bezplatné softwarové aktualizace," dodává Petr Lehký.

​Automobilka Xpeng byla založená v roce 2014 v čínském Kantonu, výroba probíhá i v další továrně v Čao-čchingu, evropské ústředí sídlí v Amsterdamu. Od roku 2023 drží 4,99 procenta akcií Xpeng také německý automobilový gigant Volkswagen, společně pracují na vývoji nové globální platformy pro elektromobily.

V Evropě je XPENG jednou z mála značek, která nenabízí spalovací ani hybridní vozy a věnuje se výhradně elektromobilům. Pracuje také na vývoji autonomní jízdy prostřednictvím platformy XNGP. Aktuálně se vyšší úroveň autonomie testuje například na silnicích v Německu.

vak, TN.cz

Read Entire Article