Velkou cenu Rakouska Formule 1 opanovaly mclareny. V atraktivním závodě si pro první místo dojel Lando Norris, hned v závěsu měl svého kolegu Oscara Piastriho. Nešťastnou neděli naopak zažil Max Verstappen, do nějž hned v prvním kole narazil Kimi Antonelli a musel tak předčasně skončit. Nedařilo se ani Williamsu, ani jeden z jeho monopostů kvůli technickým potížím nedojel.
Samotný závod byl opožděn zhruba o deset minut. Na vině byl Carlos Sainz, jehož monopost se do zahřívacího kola nerozjel a musel být roztlačen maršály. Po průjezdu pit line navíc začaly zadní brzdy ve velkém dusnu, které ve Štýrsku panovalo, hořet a jednička Williamsu tak měla po závodě ještě před jeho začátkem.
Opakovaný start dělal problémy i Nicku Hülkenbergovi, nakonec se ale dokázal rozjet. Hned v ikonické třetí zatáčce navíc přišel další výrazný moment závodu, Antonelli do ní vletěl po vnitřní straně a začal brzdit příliš pozdě. Leclerc ještě stihl ujet, náraz však tvrdě schytal Max Verstappen a pro oba závod velmi brzo skončil.
Do akce tak musel safety car, který nepojízdné monoposty odtáhl, Verstappen předčasný konec nesl špatně a ve vysílačce ostře kritizoval svoje kolegy, ale zároveň soupeře.
Restart sedl nejlépe Albonovi, postupně se dostal o šest míst výše, v 17. kole ale hlásil problém s pohonnou jednotkou a Williams tak závodní víkend v Rakousku zakončil katastrofálně.
Na čelních pozicích se držely oba mclareny, Piastri v 21. kole však téměř ukončil Norrise, když podcenil zpomalení do zatáčky a stájového kolegu málem trefil. V poslední chvíli se ale britský jezdec dokázal vyhnout, načež byl stažen na přezutí pneumatik.
Atraktivní závod pokračoval i nadále, o další vzrušení se o deset kol později postaral Cunoda, který opřel svůj vůz ve třetí zatáčce o Colapinta, poslal jej do hodin a dostal za to desetisekundovou penalizaci.
Oba závodníci pak nebyli daleko od toho, aby zavinili nehodu Piastriho, rezignovali totiž na modré vlajky a Colapinto se snažil využít slipstreamu za japonským jezdcem. Tím tak ale fakticky Piastriho vytlačil, ten navíc musel všemi čtyřmi kolegy vyjet do trávy, aby se s Argentincem nestřetl. A jezdec Alpinu za tohle počínání dostal pět sekund trestu.
Na čele však byla situace jasná. Norris si držel první místo, v závěsu byl za ním Piastri, posléze pak dva vozy Ferrari, přičemž bronzovou příčku si držel Leclerc. Přestože v závěru ještě museli oba jezdci McLarenu zvládnout souboj s nesmyslně bránícím se Alonsem, čtvrté double pro svou stáj získali.
TN.cz