Elektromobil pořídíte už pod 300 tisíc. Elektrický Golf vyjde levněji než benzínový

před 3 týdny 1

Elektromobil může být dostupnější, než se zdá. Statistiky portálu TipCars ukazují, že na sekundárním trhu aktuálně není problém najít zánovní městský elektromobil za méně než 300 tisíc korun. U některých modelů se ceny elektrických a benzínových verzí velmi přibližují – například ojetý Volkswagen e-Golf prodejci dokonce nabízejí v průměru o 10 tisíc korun levněji než benzínovou variantu.

Pořízení zánovního městského elektromobilu, u něhož se ještě nemusíte bát opotřebení a končící životnosti baterie, nemusí být zas tak nákladnou záležitostí. Z dat motoristického inzertního portálu TipCars vyplývá, že v případě několika populárních modelů není problém na sekundárním trhu najít auto mladší než pět let za méně než 300 tisíc korun.

Kategorii dostupných elektromobilů dominují malé městské hatchbacky. Mezi nimi má aktuálně nejnižší cenovku Dacia Spring. Prodejci tyto elektromobily vyrobené v posledních pěti letech průměrně nabízejí za 299 tisíc korun. V těsném závěsu následuje Smart Forfour s průměrnou cenou 304 tisíc korun a Renault Twingo, který v průměru vyjde na 312 tisíc korun.

"Malé městské elektromobily jsou velmi zajímavou možností pro každého, kdo auto využívá k cestám na krátké vzdálenosti a má ideálně možnost si ho nabíjet doma v garáži nebo v zaměstnání," říká ředitel TipCars Marek Knieža.

​"Stále atraktivnější jsou i díky tomu, jak rychle jejich ceny klesají ve srovnání s obdobnými vozy se spalovacími motory. V závislosti na výbavě se dnes může cena zánovního auta dostat i poměrně hluboko pod hranici 300 tisíc korun. Vzhledem k praktičnosti a relativní bezúdržbovosti těchto vozidel tak jde o překvapivě atraktivní nabídku," dodává Knieža.

Okolo hranice 350 tisíc korun se aktuálně pohybují průměrné nabídkové ceny ojetých koncernových dvojčat Škoda Citigo (353 tisíc korun) a Volkswagen e-Up! (366 tisíc korun).

Za průměrnou cenu pod 450 tisíc korun pak prodejci nabízejí Volkswagen e-Golf (418 tisíc korun), Nissan Leaf (427 tisíc korun) a Renault Zoe (431 tisíc korun).

Na opačném konci bazarové nabídky městských hatchbacků s elektrickým pohonem se nachází MG MG4 (688 tisíc korun), Hyundai IONIQ (543 tisíc korun) a BMW i3 (537 tisíc korun).

Elektromobil může vyjít levněji než klasika

Při porovnání cen elektrických městských hatchbacků s jejich benzínovými verzemi, vycházejí stále o něco dráž elektromobily. Na trhu je však i několik výjimek.

Jednou z nich je Volkswagen Golf, jehož elektrickou variantu e-Golf vyrobenou v roce 2019 nebo později prodejci na trhu nabízejí průměrně za 418 tisíc korun. To je o 10 tisíc méně, než je průměrná cena stejně starého benzínového Golfu.

Srovnání cen vybraných ojetin podle typu pohonu. | Zdroj: TipCars

​Velmi blízko jsou ceny třeba i u Mini Cooperu. Jeho elektrická verze v bazaru vyjde průměrně na 536 tisíc korun, tedy jen o 26 tisíc korun více než v případě benzínu.

"Data ukazují, že u městských elektromobilů ceny zpravidla klesají rychleji než v případě jejich variant s benzínovým pohonem. Zatímco cenovka nového Golfu se v roce 2020 pohybovala v závislosti na výbavě okolo 600 tisíc korun, nový e-Golf vyšel na téměř 900 tisíc korun. Nyní přitom tyto vozy pořídíte za velmi podobnou cenu," upozorňuje Marek Knieža.

​"Tím se vytváří zajímavá příležitost pro všechny, kteří by se chtěli vydat cestou elektromobility, ale doposud je odrazovaly vyšší ceny," podotýká Knieža.

U dalších městských hatchbacků, kde výrobce nabízí variantu se spalovacím motorem i s elektromotorem, jsou však cenové rozdíly o poznání větší. Například u Peugeotu 208 si zájemce za elektrickou verzi připlatí 50 procent, u Opelu Corsa 51 procent, v případě Volkswagenu e-Up! 56 procent a u Fiat 500 i 58 procent ceny jejich spalovacích variant. Největší cenový rozdíl je pak mezi oběma verzemi pohonu u Škody Citigo (78 %).

vak, TN.cz

Read Entire Article