Letadlo do Egypta má 24 hodin zpoždění. Už nás to nebaví, zuří Češi na letišti

před 20 hodinami 3

Zrušený let pokazil dovolenou stovce klientů cestovních kanceláří ze skupiny Dertour. Někteří se odpočinku v Egyptě dočkají až s jednodenním zpožděním.

O den dovolené v Egyptě přišla část klientů cestovních kanceláří ze skupiny Dertour (kam patří Exim tours či Fischer), kteří měli po půlnoci na neděli odletět z Brna do Hurgády.

"V jednu hodinu přišlo oznámení, že let má zpoždění a je přesunut na 1:30, ve dvě hodiny přišlo oznámení, že byl let zrušen," stěžovala si na facebooku jedna z cestujících s tím, že pokyny, co dál, si museli od CK Fischer po dlouhém čekání telefonicky vyžádat.

"Byli jsme rozděleni do tří skupin. První a druhá skupina měla odlet z Brna nebo z Prahy až 9. 6. v 0:05. Poslední skupina odlétala z Ostravy 8. 6. v 10 hodin dopoledne," dodala. "Nejhorší přístup od Fischera a Eximu. Strašně mě zklamaly, přitom jsme doposud využívali jen jejich služby. Letecká společnost Smartwings si vzala klienty jako prostředek k vyjednávání," pokračovala naštvaná cestující. 

A nebyla sama, komu se přístup dopravce Smartwings a cestovní kanceláře Fischer nelíbil. TN.cz kontaktovali i její pořádně naštvaní spolucestující. "Už nám došla trpělivost. Další zpoždění v řadě. Stěžujeme si do skupin na facebooku. Už nás to nebaví!" rozčílil se jeden z pasažérů. 

Nárok na kompenzaci

Podle letecké společnosti byl na vině technický problém. "Z důvodu závady na letadle smluvního partnera byla cestujícím z tohoto letu zajištěna náhradní letecká doprava a byli přesměrování na jiné lety do Egypta," sdělila TN.cz mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.

"Za komplikace a zpoždění se omlouváme. Cestujícím byly poskytnuty vouchery na občerstvení a nabídnuta možnost využití hotelu," doplnila mluvčí dopravce.

"Situace, která zkomplikovala začátek dovolené našich klientů, nás velmi mrzí. Šedesát klientů odletělo už v neděli dopoledne z Ostravy a v tuto chvíli už jsou v Egyptě. Šestnáct klientů odletí v pondělí po půlnoci z Prahy a 24 klientů odletí zítra po půlnoci z Brna," omlouval se pak mluvčí Exim tours Petr Kostka.

"Tito klienti mají nárok na kompenzaci za jeden den dovolené, o který přišli, případně jim nabídneme prodloužení dovolené o jeden den s návratem do Prahy. Kromě toho dostane každý z klientů ještě 5 000 Kč jako omluvu za nastalé komplikace," pokračoval Kostka.

"Klienti, kteří poletí zítra po půlnoci náhradním letem z Prahy a pojedou na letiště vlastním autem, dostanou zdarma parkování na pražském letišti. Jinak pro ně bude vypraven i autobusový transfer. Všechny klienty bude ještě jednou osobně kontaktovat naše oddělení péče o zákazníky s omluvou a veškerými informacemi," doplnil.

luk, TN.cz

Read Entire Article