Objednání jídla přes různé kurýrní služby je dnes již běžnou věcí. Ne vždycky ale doručení objednávky dopadne podle přání zákazníka. A někdy k němu nemusí dojít vůbec, jako se to mělo stát paní Michaele.
Paní Michaela měla nepříjemnou zkušenost s kurýrní službou na dopravu jídla Bolt Food. Kurýr měl totiž její pizzu odložit na ulici, a než na místo přišla, zmizelo. O svůj zážitek se podělila na síti TikTok.
@princeznaem Luxusní služba teda! @Bolt @BoltFood ♬ That Was Rude - Kathel"Zadali jsme PIN do mapy a čekali jsme na kurýra, do poznámky jsem i popsala přesné místo. Po uplynutí času v aplikaci mi kurýr volal a ptal se mě, kde jsme. Popsala jsem mu tedy znovu místo a kurýr zavěsil," sdělila Michaela TN.cz s tím, že ani tak k nim poslíček s jídlem nedorazil.
"Objednávka se zobrazila jako doručená. Kurýr nám pokládal telefony. V jednom hovoru nám jen řekl, že se máme obrátit na podporu Bolt. Ta nám poslala fotku místa, kde kurýr položil jídlo na zem, místo jsme pak hledali podle fotografie. Nikdo nám neposlal ani polohu místa a byla nám poslaná zpráva, že na kompenzaci nemáme nárok," dodává s tím, že jídlo na místě nenašla.
Podle Boltu problém nastal nejspíše tak, že se objekt, kam bylo jídlo objednáno, nacházel v uzavřeném areálu pražského výstaviště, kam se kurýr nemohl dostat. "Bohužel na základě zveřejněného videa nelze konkrétní objednávku spolehlivě identifikovat. Nemůžeme tak ověřit konkrétní postup partnerského kurýra v dané situaci," uvedl mluvčí Boltu Jan Huk.
"Obecně platí, že pokud se kurýr setká s překážkou v doručení – například uzavřeným vstupem do budovy nebo zákazem vjezdu do pěší zóny, jako v případě ze zmiňovaného videa – má povinnost nejprve telefonicky kontaktovat zákazníka," vysvětlil Huk.
"Pokud se mu to nepodaří, zkouší spojení přes chat. Cílem je vždy domluvit se na způsobu předání. Pokud se spojení nezdaří, kurýr zanechá objednávku před překážkou a místo zdokumentuje fotografií, kterou nahraje do aplikace," dodal.
"Partnerští kurýři pracují ve velmi dynamickém režimu a často doručují několik objednávek krátce po sobě. Aby zajistili co nejvyšší kvalitu doručení a jídlo dorazilo včas a čerstvé, je důležité, aby předání proběhlo hladce. Pokud se zákazníka nedaří zastihnout, kurýr bohužel nemá prostor na delší čekání či obcházení okolí, protože má zpravidla na cestě další objednávky," omlouval pak Huk kurýrovo chování. "Mrzí nás, pokud zákazník nezažil očekávanou kvalitu doručení," zdůraznil.
Paní Michaela se ale se situací smířit nehodlá. "Rozhodla jsem se vše nahlásit na ČOI, poslala jsem na podporu Bolt Food kopii podání," uvedla. "Potom mi přišla automatická zpráva, zda mám zájem o refundaci, ta ale ještě neproběhla," doplnila.
Kurýr vám rozleje jídlo, nebo přijede pozdě. Vše zdokumentujte, radí právnička (10/2024):
TN.cz