Muž, který před 30 lety přežil pád letadla, je v šoku: Seděl také na sedadle 11A

před 6 hodinami 3

Thajský zpěvák Ruangsak Loychusak nevěřil vlastním uším, když se dozvěděl, že jediný člověk, který přežil čtvrteční tragickou havárii letadla společnosti Air India, seděl na sedadle 11A. Jde totiž o stejné místo, na kterém seděl on při jiné letecké nehodě před téměř 30 lety. Oba muži přežili katastrofy, které si vyžádaly stovky lidských životů. Shoda okolností je natolik neuvěřitelná, že Loychusak přiznal, že jej zpráva silně zasáhla.

Thajský populární zpěvák a herec Ruangsak Loychusak, známý také pod uměleckým jménem James Ruangsak, byl jedním z přeživších tragédie letu Thai Airways v roce 1998. Po téměř 30 letech se nyní dozvěděl, že Brit indického původu, který jako jediný přežil katastrofu letu Air India tento čtvrtek, seděl na stejném sedadle jako on – 11A.

Loychusak se o tom zmínil na svém facebooku a později své pocity rozvedl i pro tisk. Napsal o tom například zpravodajský web Unilad.

Let s označením AI171 směřující z indického Ahmadábádu do Londýna havaroval pouhých 30 vteřin po startu. Boeing 787-8 Dreamliner s 242 lidmi na palubě se zřítil na budovu studentských kolejí nedaleko letiště. Nehodu přežil jediný člověk – 40letý Viswash Kumar Ramesh z britského Leicesteru.

​"Když jsem se probudil, byla kolem mě samá těla. Bál jsem se. Vyhrabal jsem se z trosek a běžel. Všude byly kusy letadla. Někdo mě chytil, strčil do sanitky a odvezl do nemocnice," popsal Ramesh deníku Hindustan Times. V šokujícím svědectví dodal, že na vlastní oči viděl po dopadu umírat lidi – letušku a dva pasažéry vedle něj. "Myslel jsem, že je to i můj konec. Ale otevřel jsem oči a uvědomil si, že žiju," dodal.

Ruangsak Loychusak havaroval v prosinci 1998 během letu TG261 společnosti Thai Airways. Letadlo typu Airbus A310 se zřítilo při pokusu o přistání v thajském Surat Thani. Zahynulo 101 ze 146 lidí na palubě. Loychusak, který tehdy seděl právě na místě 11A, byl jedním z 45 přeživších.

​"Chtěl bych vyjádřit soustrast všem, kteří přišli o své blízké," uvedl zpěvák v reakci na tragédii v Indii. Zkušenost z letecké nehody ho dlouhé roky ovlivňovala. Trpěl záchvaty úzkosti při různých příležitostech. "Deset let jsem měl problém létat. Dýchalo se mi špatně, i když vzduch na palubě byl normální," přiznal.

"Dodnes si pamatuju zvuky, pachy, a dokonce i chuť vody z bažiny, do které jsme spadli," svěřil se s traumatickým zážitkem. Jeho výpověď citovala i indická stanice NDTV.

​Zatímco Loychusak i Ramesh přežili katastrofy, které si dohromady vyžádaly téměř čtyři stovky obětí, obě letadla byla odlišná – thajský let obsluhoval stroj Airbus A310-204, zatímco v Ahmadábádu se zřítil letoun Boeing 787-8 Dreamliner.

Přestože jejich konstrukce i rozvržení sedadel se z logických důvodů liší, místo s označením 11A v obou případech zůstává osudovou shodou, která mužům zachránila život. Podle expertů přitom sedadlo 11A bývá paradoxně jedno z nejnebezpečnějších v celém letadle. Obvykle se totiž nachází v části stroje, která bývá při pádu extrémně zranitelná.

Vyšetřování nehody v Indii nadále pokračuje. Podle prvotních informací posádka vyslala nouzové hlášení jen pár sekund po startu. "Mayday. Žádný tah, ztrácíme výkon, nemůžeme se zvednout," zaznělo podle úřadů z kokpitu naposledy. Proč šel letoun tak náhle k zemi je nicméně zatím stále záhadou.

Za pádem letadla Air India může být i chyba ve výpočtu, říká expertka (6/2025):

TN.cz

Read Entire Article