Na novém úseku D4 začaly fungovat radary. Provoz tam hlídá na 200 kamer

před 1 měsícem 1

Na novém úseku dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí začaly naplno fungovat radary na úsekové měření rychlosti. Pokuty za případné přestupky budou vybírat obě města. Písek kvůli tomu dokonce zaměstnal nové úředníky.

Nový úsek dálnice D4 těsně za Pískem. A první kamerová brána. Tam se bude měřit rychlost a případné pokuty bude vybírat úřad v Písku. Město muselo kvůli vybírání pokut za přestupky zaměstnat šest úředníků a další prvotní investice vyšly městskou kasu na 4,5 milionu korun.

Město bude platit i mzdy, provoz nebo poštovní služby – celkem až šest milionů korun ročně. Návratnost je prý nejistá. "Původní domluva, že budou spuštěny alespoň dva měřené úseky, tam jsme počítali s výnosem zhruba 16 milionů korun ročně. Teď před koncem roku pan ministr rozhodl, že bude jeden měřený úsek. Tam se dostáváme na nějakých osm milionů korun," popsal místostarosta Písku Josef Sommer (Piráti).

​Na 32kilometrovém úseku je v každém směru osm míst, kde bude možné úsekově měřit. Jednotlivé úseky se budou střídat, řidiči ale prý budou vždy varováni.

"Přece nemáme tady kamery od toho, abychom všechny kontrolovali každou minutu, každou vteřinu. Jde o to, abychom ty technologie dokázali využívat k větší bezpečnosti. To se na té dálnici děje," prohlásil ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Nový úsek dálnice je prošpikován moderními technologiemi, jsou na něm skoro dvě stovky kamer, ale i vysokorychlostní váhy, které pomohou odhalit přetížené kamiony. "Chceme zabránit tomu, aby české dálnice nadále poškozovala přetížená auta. V případě kamionů to znamená významný zásah do životnosti vozovky," doplnil Kupka.

Zatímco u překročení rychlosti jde celá pokuta do příslušné městské kasy, v případě přetíženého kamionu 70 procent inkasuje stát.

atpr, TN.cz

Read Entire Article