Piloti Ferrari půjdou na kobereček. V Maranellu musí zažehnat krizi

před 1 měsícem 18

Čtvrtá pozice v Poháru konstruktérů a propastná ztráta 152 bodů na vedoucí McLaren. V šesti odjetých Grand Prix jen jednou stupně vítězů. To je dosavadní bilance Ferrari ve Formuli 1. Zmar rudých vozů ještě prohloubil poslední závod v Miami, kde jezdci italského týmu skončili na sedmém a osmém místě s časovým odstupem více než jedné minuty na vítěze Oscara Piastriho. Monopost SF-25 je v závodním tempu pomalejší než Williams. Před nadcházející GP v Imole mají v Maranellu co řešit. A oba piloti Lewis Hamilton i Charles Leclerc půjdou na kobereček. Scuderia je v krizi, kterou chce co nejrychleji zažehnat.

Pomalý monopost, zmatená strategie, frustrace pilotů, hádka Hamiltona se šéfem. Pozitivní náladu teď v italské stáji nehledejte. Po Miami se kolotoč Formule 1 přesouvá do Evropy, konkrétně do Imoly, což je domovská dráha Ferrari. A borci v rudém mají příští víkend co napravovat. "Budeme to interně řešit. Nejsme tam, kde bychom chtěli být, na ničem jiném teď nezáleží. Musíme si promluvit a především se posunout dál," říká Lewis Hamilton.

"Celkově máme za sebou těžký víkend," přiznává šéf týmu Fred Vasseur. "Sedmé a osmé místo není něco, s čím bychom se spokojili. Je to tak, jak to je. Když startujete z 8. a 12. místa, je nemožné bojovat s jezdci vepředu," dodává. Cílem Ferrari je najít příčinu problémů, po šesti závodech nové sezóny je ale jasné, že monopost SF-25 má v porovnání s konkurenčními vozy velké nedostatky.

Odstup více než půl sekundy od pole position Maxe Verstappena v kvalifikaci v Miami dokazuje, že SF-25 má daleko k požadované výkonnosti. Ferrari ztrácí v brzdných zónách a na výjezdech ze zatáček, kde se při sešlápnutí plynu projevuje nestabilní zadní část. Podle dat z telemetrie trpí rudé vozy přetáčivostí a velmi špatnou přilnavostí zadních kol. Kvůli tomu se přehřívají pneumatiky.

​​Dokonce oba jezdci Williamsu Alex Albon a Carlos Sainz měli lepší závodní tempo než piloti Ferrari. Italský tým byl v Miami až pátým nejrychlejším. Před začátkem sezóny takový propad týmu z Maranella nikdo očekával.

Jenže co s tím? Inženýry Scuderie čeká tvrdá práce. Kvůli složitému nastavení SF-25, který je velmi citlivý na změnu výšky podvozku, je výkonové okno, ve kterém je tento monopost rychlý, velmi úzké. Proto je složité najít vhodný balanc na odlišných tratích. "Jsme pod tlakem, už musíme doručit výsledky," je si vědom Vasseur.

Závod v Miami si podmanily mclareny. Piastri navýšil náskok v čele šampionátu:

TN.cz

Read Entire Article