Prvních sedm bodů si v premiérovém závodě sezóny Moto2 vyjel český závodník Filip Salač. Už v neděli 16. března ho od 17:15 SEČ čeká Grand Prix Argentiny na okruhu Termas de Río Hondo, který patří mezi jeho oblíbené. Třiadvacetiletý motocyklový závodník týmu Marc VDS Racing v rozhovoru pro TV Nova doufal, že opět zajede solidní umístění.
Premiérový závod v Thajsku vám vyšel, skončil jste devátý. Vypadal jste hodně šťastně.
Vypadal jsem šťastně, ale taky na omdlení. (smích) Bylo to super a jsem spokojený s tím, jak závodní víkend probíhal. Samozřejmě vždycky to může být lepší, ale v rámci možností jsme to zvládli skvěle. Máme novou motorku a víme, že první závody pro nás budou těžké. Tým pořád koumá, jakým směrem jít, co se týká nastavení motorky. Rozdíly jsou letos malé, ale jsem spokojený s tím, jak závod dopadl.
Jaké máte dojmy z motorky, co byste osobně ladil jako první?
Je toho spousta. Už jsem se s motorkou docela sžil, potřebuji ale pomoc od týmu, abychom ji nastavili trochu lépe. Aby mi pomohla v momentech, kdy se přiblížím limitu a potřeboval bych ho posunout. Pořád ještě nevíme, jakým směrem jít, protože geometrie je odlišná a kroky, na které byli do loňska všichni zvyklí, jsou teď úplně jiné. Musíme se to naučit a ještě to asi chvíli potrvá.
Moc klidu si ale neužijete. O víkendu je závod v Argentině, jak se tam těšíte?
Je to krásný okruh, kde se mi v minulosti docela dařilo, mám ho rád. Moc se těším, jsem po prvním závodě sezóny nabuzený. Už aby to bylo.
Jak vlastně vypadá volno Filipa Salače, co děláte mezi závody?
Ani nevím, jestli se to dá nazvat jako volno. Trénuji pořád, už ne v takovém rozmezí, jako když jsem byl ve Španělsku, kdy jsem jezdil celý den na motorce. Teď spíš chodím do tělocvičny, hodně se protahuju. Věci kolem mám taky, jsem rád, že se mohu potkat se spoustou známých a u toho si odpočinu.
Letos se velká cena vrací na brněnský okruh. Co na to říkáte?
Hrozně moc se do Brna těším. Je neuvěřitelné, že se to povedlo vrátit, jelikož domácí Grand Prix mi v kalendáři fakt chyběla. Úplně to ty závody rozdělí na jinou dimenzi, když to takhle řeknu. Jsem ambasadorem a to znamená, že budu mít dvakrát nebo třikrát týdně trať na nějaký čas jen pro sebe a mohu se připravovat na tréninkové motorce. To mi dost pomůže, je to velká výhoda.
TN.cz